En liten uppdatering av...

... helgen: Stannade hemma på fredagkväll eftersom Henke ändå skulle vara i garaget och fixa med Pers bil. Det är ju bra om den funkar som den ska när vi ska åka till Iddi nästa torsdag, på Skärtorsdag. :thumbup:
På lördagen så tog jag och Milda oss en tur runt Näs för första gången. Vi hann inte hela vägen runt innan Henke var på väg till Härnösand så han kom och hämtade oss ist för att sitta och vänta i lgh. Vi hade ungefär 10 min kvar, så det skulle tagit ganska precis 1,5 timme. Alldeles lagom! Sen på kvällen blev jag lämnad ensam med hundarna hos Henke, då han var och hämtade en till bil till samlingen :|
På söndagen så var vi en sväng till Birsta, var in på Boom 2, som tydligen nyss öppnat, och på gamla Boom och kikade på soffor till Henke. Han hittade ett stort as :bigeye: som han blev lite förälskad i som han ska spara ihop till. Och vi piffade till kyckling- söndagen med Fajitakyckling med pitabröd!! :D

... veckan hittills: Jobbade heldag igår. Det känns så himla långt med heldag, när man är van att bara jobba eftermiddagar. Men det går... och igår var det in en hel del knasbollar också, och det piggar ju alltid upp. ;)
Idag har jag varit hemma hos mamma och pappa. Spelat Mickel- spelet med Viktor, hälsat på mormor och morfar och varit på en promenad med Milda och Bobby. Tog mod till mig och släppte lös Milda... det slog mig nämligen igårkväll när jag skrev ett uppdateringsmail till Barbro Börjesson att jag inte kunde svara på om det blivit någon förbättring med inkallningen då jag inte gett henne chansen att sticka på otillåtna upptäcksfärder. Så jag släppte henne, sa "Hopp och lek" och höll andan när dom stack bortöver. Och hon vände till slut! Visserligen vänder ju Bobby, men det brukar inte betyda att Milda vänder... Gjorde några inkallningar då och då och hon kom direkt och satt sig bredvid, den duktiga hunden. Sen när vi kommit en bra bit ut i skogen så ser jag att hon börjar beté sig som hon gör innan det blir upptäcksfärd (slutar nosa på marken och blir helt fokuserad "framåt") och då passade jag på att prova en teknik jag läste om nånstans, att helt enkelt vända och börja gå åt andra hållet utan att säga nåt (tidigare har jag reagerat lite panikartat när hon stuckit... :blush: ), och det fungerade faktiskt.:D Bobby märkte ju direkt att jag vände naturligtvis, men jag hann snegla lite nervöst över axeln ett par ggr innan Milda märkte nåt men då kom hon som ett skott! Gjorde samma sak ett par ggr till sen, en gång när hon stack ut i skogen och några grr när hon helt enkelt fick för långt försprång, och det funkade lika bra varje gång. Sen när vi var nästan hemma så ser hon nånting bakom en kurva, och då jag blev rädd att det kunde vara nån som kom med annan hund (och hundarna som man brukar möta efter den vägen är inget jag vill att hon ska springa fram och hälsa på hur som helst... :S ) så kombinerade jag "Hit" med att vända och gå, och hör och häpna... hon kom! :thumpup: Dock var det bara en dam med spark som åkande.

I övrigt då?
  • Jag har fixat upp både två frukttavlor och två vinställ på ena väggen i köket. Har väntat på att Henke ska fixa med att borra och grejja, men så slog det mig att det inte är betongvägg där. :) kameran är hos Henke så jag har inget bildbevis dock...
  • Har börjat odla lite nyttigheter, har både solrosskott och rädisgroddar på gång. :thumpup:
  • Har fyndat lite på Junkyards rea. Igen. :blush:
  • Ljusslingan på balkongen har blivit nedpackat i Stora Julkartongen, så nu är det alldeles mörkt utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0