Milda är dålig igen...

Jävla helvete!!!

Vaknade kvart i sex i morse av lukten. Och det visar sig att Milda har rejäl diarre. På bädden hennes. Så antingen så hann hon inte kliva upp eller så struntade hon bara i det. Själv gissar jag på det förstnämnda, det är ju inte precis ett naturligt beteende att göra i från sig där man ska sova... Tvättade den hjälpligt med Ajax och sen åkte den ut på balkongen och Milda blev utan frukost. Tänkte att hon skulle få genomgå risdieten direkt igen, men det funkar ju inte när jag jobbar för enligt Kicki Veterinär så skulle hon inte behöva rör sig mer än typ gå ett varv runt huset för att få kissa, men magen fick lite vila iaf.
Jag ringde mamma och hon kunde ställa upp och vara hundvakt från kl 12, kändes bättre det än att jag ska behöva passa upp på henne hela dagen på jobbet...

Känner mig jäkligt frustrerad... hon har ju ätit så bra av fodret (Royal Medium Sensible plus laxolja) och funkat bra i magen sen hon fick gå på risdieten sist. Och hon har inte fått nånting annat än torrfoder sen dess... nån enstaka godis bara. Och allt var som det skulle igår.
Nu ska vi iaf prova ett annat foder, Eukanuba Daily Care Sensitive Digestion. Enligt deras säljare så ska det kunna märkas en förbättring redan efter ett dygn! Men nu har hon bara fått ca 50 gram nu i kväll för att mjukstarta magen lite, så om hon är bra imorron så skulle jag inte tacka nya fodret för det... men jag hoppas hoppas hoppas att magen kommer gå tillbaka till det normala, och stanna där!


Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars lilla mildamatilda!

2010-06-08 @ 22:02:10
URL: http://myentirelife.webs.com

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0