Himmel och pannkaka

Efter en rejäl sovmorron(- förmiddag) igår så for vi, jag och Milda, till Henke. Jag hade tydligen lyckats lova Henke att han skulle få potatisgratäng till middag, men jag var inte riktigt fit for fight så han fick värma pyttipanna i mikron själv. Stackarn... Sen blev det film hela kvällen.
Vaknade i morse och kände hundbajslukt, ropade på Henke som var i vardagsrummet, han meddelar att Milda hade gjort Nr 2 i sovrummet. Så det vara bara att masa sig upp, konstatera att "bajset" var en barkbit och sen har byrackan gått runt och fisit hela dagen... mkt med det här att ha hund... jag säger då det.
Senare for vi till Birsta en sväng. hade en plan när vi for dit, och vi följde den! Först Biltema och köpa en handbromsvajer till Poopeln, sen Jysk och köpa en tv- bänk på rea. En tv- bänk som jag fö monterat ihop alldeles själv. Och som Charlie verkar trivas med.

Rusade igenom Hööks i jakt på nå rea- fynd, men utan lycka. Jakten tog oss sedan till Djurkompaniet där jag lyckades bättre och hittade halsband till katterna. Silver till Charlie och guld till Isaak, med diamanter på! Nu ska dom bara få varsin id- tag också. Hann med Blomsterlandet också, och jag myglade omedvetet till mig en påse för 2,50. Skämmes tamefan! Men jag frågade ju efter en påse, och fick en. Lilla kassörskan hade väl kunnat säga nåt då! Nä, inte hon inte! Då får man skylla sig själv... Damn... härifrån kan det bara gå utför. In på den brottsliga banan bara! Nåja...
Väl tillbaka hos Henke så fick han sin potatisgratäng. Den som väntar på nåt gott... Som plåster på såren fick han efterrätt också, chokladmousse. Vägen till hans hjärta går genom magen minsann.

Imorron blev det jobb. Då blir det även möte mellan Chefernas hundar och Milda... och jag är redan nervös.

Nä nu ska jag leta rätt på nå tjocksockar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0