Friday.

Buskis på tvn och en påse med diverse yoghurtdoppade nötter. Partaj! "Ett stort nöt i röven de ä' va han ä'!"

Har jobbat en massa i veckan. Men även hunnit med att haft hovslagarn på besök för Sweeties tappsko. Och lyckats få Milda parad... Det skulle ju vara i tredje veckan på löpet dom öht tillät hanen att komma till! Släppte ut Milda på tisdagmorron hos mamma och pappa, kommer ut 5 min senare och då hänger dom ihop... damn... Kommer på jobbet sen på eftermiddagen och frågar Krister om vad man ska göra. Då får jag höra att det är på 8:e- 14:e dygnet som dom är som mest mottagliga. Och Milda var på 9:e dygnet... Jaha ja... och hur fort ska man ta en abortspruta då? "Det är samma dag! Ring veterinären nu på en gång, jag kan skjutsa upp dig dit direkt!" Lite blek och skakig ringer jag veterinären och får höra att dom måste tas inom en vecka ("bara"), så nu ska vi dit på måndag morron för den första dosen, och sen på tisdag för den andra. Med alla risker som det nu kan innebära... men va tusan! Inte 17 kan jag ha valpar! Border Collie/Huskey- valpar! Nä, det är här nog det enda rätta...

Igårkväll skulle djuren och jag ha en slökväll, men så ringde mamma och undrade om jag bjöd på kaffe, och stannde till kl 21. Så blev det med det slöandet... Men det var nog lika bra det. Det blev ju panik- städat iaf! Vi tar vår slökväll ikväll ist! Och i natt får vi besök av Erika också, i fyllan och villan!

Idag har Milda varit jättesnäll på jobbet! Hon har börjat tugga på lite ben, slaktat Debbs gris och sen på börjat en slakt av den överkörda tvättbjörnen som jag köpte åt henne, och hon har varit ute på kisspauser utan koppel!

Imorron är det jobb som gäller, 10- 14, tillsammans med Linda.
Sen ska jag åka till Henke och ta hand om honom lite. Stackarn är ju sjuk. Har haft feber nästan hela veckan...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0