Lördag, dag 9 i Iddi.

Jösses vad tiden går fort. Känns inte som om vi hunnit med nånting...
Nu är det iaf bara jag och H kvar. Övriga drog igår natt eller förmiddag. Vissa hem till sig och andra till Riksgränsen för mer skoterkörning.
Igår blev en slappardag för mig och H. Vi var till Karesuando en sväng och handlade lite. Jag förundras över att korvbröd är väldigt sällsynt, vi hittade det på den tredje och sista affären (och då var det inte de bästa, Pågens, utan nåt ekologiskt med okänd tillverkare. Fast ekologiskt är ju bra!), men är det godis eller kakor du är ute efter då finns det huuur mkt som helst. Överallt! Kakor till förbannelse... :rolleyes: faaast, kakor är ju ganska bra det också! :) Men Bullens Pilsnerkorv och Ballerina tror jag inte är någon hit...
Åsså fick jag peta i mig en bit Kourpa (korv gjord på renköttfärs som lindas in i nån fetthinna, som dom först röker och sen steker) i ett tappert försök att få tyst på Hs mamma... tyst blev hon dock inte, men hon bytte samtalsämne iaf och slutade tjata. :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0