Tisdag

Jaha, så var det höst då. September... hua... fast idag är ju vädret somrigt värre!

Och litegran har blivit hjort idag också. Har fixat Hildas hage tillsammans med Viktor. Mkt hjälpsam bror. Varit och hälsat på momma och gett henne födelsedags presenten. Den gillades skarpt! Även då skulle Viktor hjälpa till. Sen har jag tvättat lite schabrak, hälsat på Sweetie och klätt av henne regntäcket. Med hjälp av bror. Och jag har rensat bland mina täcken... Det som sparas är ett termotäcke (som är i stort behov av tvätt! Spolade va det värtsa med vattenslangen dock. Och Viktor hjälpte till...), ett vinter täcke med hals (men det sjunger nog på sisat versen det också, är inte alls lika tjockt som det en gång var...), ett regntäcke (även det är inne på sista versen...), två fleecetäcken (dom är dock rel nya!) och ett svettäcke. Då har jag slängt ett termotäcke, ett fleecetäcke (mitt fina Jacsontäcke! Men jag får inse att det inte är mkt att ha längre. Råttor har ju tuggat på det och så lossnar ena bogspännet hela tiden.), ett våffeltäcke och mitt fina röda bomullstäcke. Det skär i hjärtat!!
Så det jag skulle behöva nu för att uppdatera garderoben är ett extra termotäcke, ett nytt regntäcke och ett vintertäcke utan hals... så bra att det alltid är rea på vintertäcken så här i början på säsongen... eller inte. Damn...

Näe... nu ska jag bort till momma igen och hjälpa henne hänga gardiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0