Måndag

Utbildning med Severa- chefen imorse. Intressant med näringslära. Dock var jag lite sen eftersom jag var tvungen att springa och jaga lite kor på morornkvisten. Och sen när vi skulle far så funkade inte bromsarna på mammas bil... allt på en gång!!

Fick ju jaga lite kor igår kväll också. Allt gick ju någorlunda bra först, fick ut de tre som skulle på slakt plus en till ur hagen. Dock inte genom grinden utan som hoppade helt enkelt över staketet... Sen fick vi kämpa lite med att hålla de andra kvar i hagen, medans pappa tog upp dom andra till fållan dom skulle sova i. Regnade gjorde det också. Och det gick smidigt, och vi fick tillbaka hon som inte skulle på slakt till dom andra. Allting gick förvånandsvärt enkelt. Så gick vi in, och jag hann duscha, klä på mig och precis när jag satt mig framför tvn och dragit på mig mina duntofflor så börjar Bobby skälla. Jaha, drömmer han igen? Nej, det var nånting utanför dörren. Två kor och en tjur. Dom som skulle slaktas. I mörkret. På väg bort mot grannen. Så det vara bara att dra på sig blöta jeansen igen, varseljacka och pannlampa. Viktors pannlampa som ger ungeför lika mkt ljus som ett värmeljus...
Erika, jag och Benny (mest jag!) brottades lite emd Nora för att få henne tillbaka dit hon skulle, medans mamma och Bobby stack efter tjuren Brave och den andra kon ned på lägdan. I mörkret.
Det hela slutade iaf med att tjuren och kon hoppade tillbaka till de andra korna. Men då gav vi upp, gick inte att hålla på i mörkret heller.
Så imorse var vi ut igen och skilde på dom och tog upp dom. Och sen hasta iväg till Klöver på utbildningen!!

Jag är överst på listan på lägenheten jag är intresserad av. På onsdag ska jag dit och kika!! Spännande!

Fick börja använda min personliga alamanacka idag!

Mamma har pratat med Per- Anders om paddocken. Jaha, se där ja.

Och veterinären har varit här och vaccinerat Pärlan nu nyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0