Torsdag - veckan är alltså snart slut!

Hade tänkt att vi skulle ta oss samman och röja lite i paddocken idag, men det verkar inte bli så. Jag hade ju även tänkt att då skulle man ju kunna rida där i morron efter jopbbet. Men det går ju ändå, om jag fortfarande känner för det då. Men det skulle ju vara behövligt...
Igår var vi ute på en liten bustur, fast lite allvar var det också. Fick riva i lite åt henne ett par ggr för tt hon skulle skärpa sig, och sne gick hon som en kanon. Vi tog den längsta galoppsträckan vi gjort på mkt länge och det märktes att hon blev trött, men med lite övertalning högg hon i och jobbade hela vägen upp. Och var ganska stum i benen i skritten efter, men det gick över förvånandsvärt snabbt. Och vi hann med en galopp till, den bit som Sweetie tycker jobbigast/svårast. Först är det raksträcka, ca 10 m, coh plant, sen går det uppåt 3-4m och direkt när man kommit upp är det en korsning så det blir vänster sväng och det börjar luta nedåt. Och igår höll hon en någorlunda samlad galopp hela vägen! Tidigare brukar hon alltid ha tappat galoppen antingen redan i svängen, eller så sen när det börjar luta nedåt. Hon börjar kännas rätt stark nu, hon lägger inte av för några små hinder som nerförsbackar eller kurvor. Varken i galopp eller trav.

Erika tyckte vi var löjligt matchade igår också... Gråa lindor, grått schabrak och grått fleeceskrittäcke. Och jag hade gråa ridbyxor till och med, det kom jag på nu, tänkte inte på det då!
Men alltså, om jag kan matcha varför ska jag inte göra det då? Skrittäcke i fleece har jag bara ett så det blev bara som det blev med det, men om jag har ett grått schabrak på sadel redan, och så ska jag välja mellan att antingen ta grå lindor eller bruna, eller gula, eller blåa, eller beiga, varför ska jag då ta någon annan färg än grå? När jag har matchande lindor till nästan alla schabrak, varför inte matcha då? Det ser ju finare ut då!
Yes! Vi matchar till max! Vi kanske inte kan så mkt men vi kan ju iaf försöka se bra ut medans vi gör bort oss!

Nä, nu ska jag spöa Henke i en Patiensduell på messenger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0