Staden med mamma

Yes! Blev väckt av mamma vid halv åtta imorse.. död. Sen efter lite morronbestyr så for vi iväg, lämnade bror hos dagmamman och for till stan. Härnösand. Började med att vara på ica och handla massa mat. Det blir Öyvinds fläskfile med chips till middag idag, och maräng sweiss till efterrätt! Och så hittade jag ett diskställ i trä långt in på en hylla under en massa tvättsvampar, så det bidde ett sånt också! Sen Lidl vi träffade Harry L och surrade lite strunt, stackarn hittade inget kokkaffe till kasken!! "Jaha, ja man får väl vara utan kask då..."
Hämtade ut mina böcker på kiosken! Dom är så fina!



Var längesen jag köpte nya böcker nu, de senaste fynden har gjorts på Erikshjälpen, men dom här är alldles olästa! Det blev Svärdet och spiran av Ken Follett (Världens bästa bok!), Dödlig strid av samma författare, Vägen av Cormac McCarthy och Sirila gentlemän sökes av Karin B. Holmqvist. Är mitt uppe i första delen av Svärdet och spiran (Stormarnas tid) men jag måste nog göra ett avbrott för att läsa dom andra! Dom är 'bara' på ca 200 sidor/ styck så det ska nog inte ta lång tid!
Nästa projekt för dagen blev att springa in på Kicks och köpa matt nagellack! I love it! Det är dock lila, men så pass mörkt att det ser ut som svart. Det blev även ett armband i läder och en ansiktskräm.
Sen Åhlens och fyndade cupcakesformar, 100st för 50kr. Röda med vita hjärtan på.



Ett ord - JULCUPCAKES.

Sen var vi på Wirströms och åt varsin Nyttig- macka! Dom är så himla goda!! Jösses... Nåt grovt och segt bröd, med lite grönsaker, äpple, brieost och keso på. Mumma!
Vi var upp på Dollarstore en sväng också och jag köpte små skålar som ser ut som cupcakesformar


Det börjar gå lite överstyr det här! Blev tom lite sugen på julgranspynt som såg ut som cupcakes!

Hade tänkt rida idag... men det är så himla tråkigt väder... kallt och ruskigt, så det blir nog inget, och nu är det lite för sent... kanske blir en lite tur efter maten.

Strax kommer Henke och då blir det middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0