Måndagmorron.

Jajjemen... Och det är ju sällan särskilt roligt. Men jag är ledig och har fått en ordentlig sovmorron så det är inte så illa faktiskt.

Iveckan blir det jobb tisdag, onsdag och lördag. Men jag hoppas att jag kan byta bort lördagen. Henke fyller år på torsdag ju, och tänkte ha sitt kalas på fredag nämligen. Och det är ju ingen jättehit kanske att jobba dagen efter. Men inget är ju omöjligt!

Och eftersom han fyller år, får jag en anledning at baka tårta!! Tro vad jag ska hitta på åt honom i år, förra året blev det en chokladbotten, bara jordgubbar som fyllning och spacklad med ganache. Och vanliga citroncupcakes med creamcheesefrosting.
I år ville han ha nutellagrädde som en fyllning, och den andra blir nog vaniljsås. Ochs så en vanlig ljus sockerkaka som botten, och spacklad med ganache. Han gillar ju choklad, oh vill inte ha den täckt med marsipan.
Och så ska jag se om jag kan hitta nåt recept på cupcakes med nötkräm i, för det var också ett önskemål. Eller så tar jag ett ur min nya muffinsbok, som innehöll finhackade kanderade nötter. Tur jag är ledig på torsdag, för det verkar ju som om jag kommer ha rätt fullt upp ändå!!

Kanske ska baka några muffins och bjuda på på jobbet också!?

Nä nu ska jag packa ihop lite saker och åka hem till mamma och pappa.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vi måste nog provsmaka alla först skulle jag tro =) Du har inte lust att jobba på fredag då antar jag!?

2009-10-05 @ 15:21:00
URL: http://myentirelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0