Dagen igår och dagen idag

Dagen igår innebar jobb, och det måste ha varit den värsta heldagen jag varit med om. Eller ja, förmiddagen gick ju väldigt bra, och större delen av eftermiddagen också, det fanns något att göra hel tiden och det var trevliga kunder. Men sen vid fyratiden, då försvann all min energi. Poff! sa det så var den borta. Och där stod jag utan nånting att pigga upp mig med. Ingen RedBull, inte ens minsta lilla godisbit, frukt eller nåt... och så kom det kunder med en massa svåra frågor om fettsyror i hundmat och saltstenar till grisar. Men det ordnade upp sig och jag tror nog dom blir nöjda, grisarna, hunden och ägarna. Men nu är det inget jobb förrens på lördag, så kan det gå. Men det passar alldeles utmärkt då momma är hos Camilla och vi är hundvakt, och Sweetie kan behöva sig ett par genomkörare.

Dagen idag började redan kl 7 då jag glömt stänga larmet på telefon... Milda flög upp och kunde bara somna om i korta stunder efter det, så det var inte lönt att försöka sova vidare själv heller...
Var ut i stallet och matade och slängde ut kreaturen. Började fylla vatten i hagarna också, och kom glömde av det en liten stund, så nu är det en lite pöl ute på gården. Hoppsan!

Förutom ridning så står bakning på schemat idag. Ska prova två nya recept från min nya muffinsbok, Apelsin- och mandelmuffins (de är både gluten- och mjölfria, från kapitlet Vardagsmuffins) och Muffins med kaffe och brända nötter ("En himmelsk smakupplevelse". Kapitel: Lyxiga muffins).
Och nu kom mamma hem med ingredienserna! Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0