Jobb och cupcakes.

Bakade lite Christmas Cupcakes innan jobbet idag. Och dom blev rätt goda. Men frostingen som jag gjorde nyss gick åt pipan. Skulle inte låtit chokladen svalna innan jag blandade den med Philadelphian, den stelnad direkt och det blev Philadelphia med choklad"kross" ist... Och nu har jag inge mer choklad så jag kan göra ett nytt försök. Smaken är det dock inget fel på! Ska prova och mixa den med stavmixern och se om det blir nå bättre.

Jobbat med Anna idag. Kalas. Har inte varit nå större bekymmer. Läget under kontroll. Men jag hade lite problem med att få en gubbe att tro mig. "Du luras!" "Nej." "Det är ett skämt va?" "Nej." "Är det sant?" "Ja."

Det höll på att köra ihop sig riktigt idag! Bokade skoning med Hasse i måndags han skulle komma i morronfm. Hade pratat med en annan hovslagare också, Anders, men igår smsade jag honom och berättade att han inte behöver komma. Men så ringde mamma idag och berätade att Hasse ringt och avbokat! Fick ringa Anders och höra om han fortfarande skulle ha möjlighet att komma och sko två hästar. Men den kunde ha som tur var!! Och han är inte mkt dyrare än Hasse heller! Lucky! Synd bara att jag jobbar så jag inte kan vara med...

Riktigt kallt ute idag också. Bitterljuvt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-12-18 @ 18:12:10
URL: http://jojjsen.blogg.se/
Postat av: johanna

hello i julestressen=)

fasiken vad man saknar häggdånger då man läser om hästskoning och familjen höglund.. =)

tycker fortfarande att det är jättetråkigt att jag inte kunde vara med på marianas kalas förra året.. tycker därför att det ska göras et nytt försök.. vi "barn" ska ju också va med såklart och det är inget tvång att nån måste fylla år haha.

ha det bäst!

2009-12-18 @ 18:16:23
URL: http://jojjsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0