Annandagen.

Ja, då var det nästan över. Hela jul- cirkusen. Och jag har inte haft nå överdrivna julkänslor öht...

Det hela började på julafton när Henke kom till mig, och vi öppnade lite julklappar för att slippa släpa allting ut till Häggdånger, det blir ju nog många med bara dem som är från oss till familjen Höglund, utan att vi ska räkna med de från Henkes familj också.
Sen bar det av ute på landet. Började hos mamma och pappa. Öppnad lite fler julklappar. Sen knatade vi bort till momma, gav bort en julklapp.
Sen var det Kalle. Tänk när man tyckte det var lika roligt som Viktor tycker det är nu!! Sen var det mat, julmat är liksom inte lika gott när man inte har 100% julkänslor... Åsså ris a la Malta på det. Med röd sås... jag vill ha gul sås.
Senare kom det en tomte. Från Karlstad! Haha! Fick faktiskt rätt många julklappar tycker jag, måste varit väldigt snäll i år!
Efter det blev det bara en massa surr... OCh sen fick ajg sova i Viktors säng. Sen är så himla hård och bra! Inge ont i ryggen alls på morgonene, bara att kliva upp!


Årets julklappar, utan inbördes ordning.
  • A piece of cake av Leila Lindholm (Emma)
  • Gardiner till vardags- /sovrummet (Mamma och pappa)
  • Bordstabletter till soffbordet (Mamma och pappa)
  • Hunden Milda!! (Momma) Tror jag, vi har inte riktigt fått nån rätsida på det där än...
  • Två värmesljushållare (Theresia)
  • Ljuslykta med blomma (Gunnar och Eva)
  • 'Penna' som man använder för att dekorera kakor och tårtor med (Malin)
  • Skärbräda i trä (Mamma och pappa)
  • Verktygsset och betongkrokar (Henke)
  • En burk Olive Naturell (Erika)
  • Bullformar och bakpulver (Emma N.)
  • Liten Hjärt- stekpanna till ägg (Anna och Arrogant)
  • Ostbricka, viinflaska och Åre- choklad (Krister och Madde)
  • En köksvåg (Mamma och pappa)
  • En epilator (Mamma och pappa)
Jag tror det var alla... får gå igenom högen senare och kolla om jag missat nån.

På juldagen var vi här hos mamma och pappa. Började dagen med en skinkamackao och en kopp te, och spelade Ubongo med mamma!
Sen på em fikades det en massa. 17 sorters kakor, och då hade Emma ändå missat minst två sorter i frysen! Sen blev det som vanligt julmat. Då smakade det lite bättre, hade jobbat lite på julkänslorna... Blev lite Passoa och nån cider också. Trevligt trevligt! Och ost och kex! Dock fick jag sova på soffan i natt. Inte alls dumt det heller.

Nu måste jag gå och gömma Nobless- asken för mig själv så jag inte äter upp allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0