Torsdag

Jobbat med Britta idag, för första gången. Det fick ju bra. Bara det att kvinnan har sånt tempo, och en annan kan ju inte vara sämre... Dock bjöd hon på supergod lunch, gulaschsoppa. Himmelskt! Det passade alldeles ypperligt då jag glömde ta med egen lunch idag.
Min nacke och axlar håller på att lägga av totalt känner jag. Så blir det när man är lite ledig... Förstår nu vad Anna menade med att (jag citerar!) "utföra lite arbete för att någon annan ska utföra ännu mer, det är ju kanon *smile*". Jösses! Thank you very much!

Det blir vila för Sweetie idag. Hon var så duktig igår så... hade sällskap med Emma och Pärlan upp till paddocken, Emma tyckte vi verkade behöva lite draghjälp!? Åsså tyckte hon Sweetie var lite otaktig i traven?! Travfolk är bra underliga... klart hon är otaktig när vi börjar direkt efter en nedförsbacken och innan en lång uppförsbacke, och bara skrittat på asfalten innan! Himmlen och pannkaka! ;)
Men sen uppe i paddocken gick hon mkt bättre, lite motvillig men med lite "motivation" och "övertalning" (läs: Hot och ordentlig framåt- drivning!) så gick det bättre. Red lite volter precis som planerat, vilket gick över förväntan i skritt och precis som förväntat i trav.  I skritt gick hon faktiskt runt, och utan sin lilla egenhet att göra volterna fyrkantiga, och i trav så blev dom inte alls runda utan runda på halva sidan och sen följde dom fyrkantspåret. Men hon gjorde dom iaf, utan större protester. Lilla darlingen!
Sen började det regna och hon tappade lusten helt, så vi skrittade hem... väl hemma så testade vi ett trav- knep som Emma hade lärt sig. Plastfolie under stallbandagen. Gick väl så där, hon var ju svettig under plasten i morse, men inte var det nå större skillnad på böjsenorna jämnfört med när jag lindar utan. Funderar på att investera i antingen nya Cabejo Heaterpaddar eller "riktiga" stallbandagepaddar, dock har jag ju mer nytta av heaterpaddar eftersom jag kan använda dom när jag rider också... kanske skulle haft både och? ;)

Tror min telefon håller på att ge upp också... attans. Jag vill ju inte ha nån ny!

OCh batterierna till kameran är laddade och klara! Måste ju ta lite bilder på kaninen Hilda!

Kommentarer
Postat av: ida

Haha får göra ett försök, kanske :P



haha men de var ett gulligt namn!!! Ja dom har lite.. Speciella öron :P

2009-08-06 @ 20:24:49
URL: http://idizar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0