Tisdag

Ledig ledig! Och det är himlans trevligt måste jag erkänna!

Blev ju besök hos Ulla på Cityklippet i morse. Så nu har jag lugg. 100% nöjd är jag väl ändå inte, men det akn ju vara som Emma sa att nu har jag ju "förra luggen" att jämnföra med, sist var det ju första gången på ja, 5 år som det blev lugg för min del. Så jag hoppas att det ska kännas bättre imorrn. Och så klippte hon upp det lite, och toppade lite på längden.

Tänkte tona djäkulskapen också, men hittade inte den färg som jag brukar ha så då fegade jag ur.

Var in en sväng på Klöver också innan vi åkte hem (kan inte hålla mig därifrån tydligen...) och köpte linfröolja till Sweetie. Ska ju vara bra för att få upp hullet... Tänkte Milda skulle få äta lite hon också.  Fast henne får man ju knappt i nån mat alls... 

Resten av dagen har tillbringats med diverse värk och tv- spel. LIten nackdel med att vara ledig, man blir lite slö.


Har ett litet dilemma också... eller dilemma, snarare ett litet bekymmer.
Gjorde en upptäckt häromdagen (Länge leve internet...) som får mig att inse hur förbaskat liten den här världen är. Eller iaf den här staden...
Situationen är som sådan att två personer som jag är bekanta med visar sig vara nära vänner. Det som bekymrar mig då är att eventuellt kanske möjligtvis så har B1 berättat saker om mig för B2 (Bekant 1 och Bekant 2, inga Bananer!), då min relation till B1 var lite speciell, som jag eventuellt kanske möjligtvis inte vill att B2 ska veta, då det är en relativt ny bekantskap. 
Det som stör mig lite är att jag inte för mitt liv kan komma på nånting som B1 skulle kunnat berättat. Vi har aldrig, så vitt jag vet, haft några problem med vår bekantskap, men man vet ju inte... Jag är övertygad om att om B1 sagt något till B2, om det så skulle kunna bero på något missförstånd, så väger det tyngre hos B2 än en förklaring från mig... Och det känns ju lite dumt...

Nä hua, klump i magen får jag.

Siktar på att finna orken att sticka ut med darlingen en sväng ikväll också. Blir nog bara en bus- tur ikväll och kanske en ny sväng uppe i paddocken imorgon. Sen ska jag jobba heldag på torsdag ist, så då blir det nog med största sannolikhet vila, och sen en tur i skogen på fredag, och så skrittar vi nog bara en sväng på lördag före jobbet.

Och på lördag är det ju Anna och Fredriks bröllop! Nu går det undan! Skulle ju vilja gå i kykan och kika, men Henke är tråkig och vill inte följa med... Får se vad jag hittar på, känns skumt att gå själv... 

Kommentarer
Postat av: Anna

Klart du ska komma! Ta med dig mamma vetja! =D

2009-08-04 @ 22:24:48

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0